Kateřina Kněžíková, Bamberger Symphoniker, Jakub Hrůša
Strauss: Tag und Nacht / Čtyři poslední písně a písně s klavírem
Podobné tituly
Informace o albu
Písně Richarda Strausse – dokonale vybroušené drahokamy
Kateřina Kněžíková patří dnes ke stálicím ve světě opery (Glyndebourne) i na koncertních pódiích (BBC SO, Bamberger Symphoniker, Česká filharmonie, LPO, Mahler Chamber Orchestra, RLPO atd.). Po albu Phidylé, jež vzbudilo značnou pozornost kritiků (Gramophone Editor´s Choice, BBC Music Magazine Award), se nechala unést světem písní Richarda Strausse; světem plným mikrodramat, průzračných emocí i intimní niternosti. Partnerem a průvodcem na této cestě jí je Jakub Hrůša. S Bamberskými symfoniky v okouzlující živé nahrávce cyklu Vier letzte Lieder, ale – pro mnohé překvapivě – i ve výsostně komorním žánru písní s klavírem. Jejich citlivý výběr prochází napříč celou Straussovou tvorbou, v rozpětí bezmála sedmdesáti let. Skladatel do nich otiskuje zásadní události celého svého života i atmosféru doby, až po téma loučení a smrti, jimž dává zaznít v jednom ze svých posledních opusů, orchestrálních Vier letzte Lieder. Každá z písní je dokonale vybroušený drahokam, jehož krása je umocněna nevšedním souzněním obou umělců.
Richard Strauss (1864–1949) – Čtyři poslední písně (Vier letzte Lieder) pro soprán a orchestr. Písně s klavírem: Zueignung op. 10/1, Die Nacht op. 10/3, Allerseelen op. 10/8, Ständchen op. 17/2, Cäcilie op. 27/2, Heimliche Aufforderung op. 27/3, Morgen op. 27/4, Das Rosenband op. 36/1, Muttertändelei op. 43/2, Winterweihe op. 48/4, Waldseligkeit op. 49/1, Ich wollt ein Sträusslein binden op. 68/2, Das Bächlein op. 88/1.
Kateřina Kněžíková – soprán, Jakub Hrůša – klavír, dirigent, Bamberger Symphoniker
Diskuze k albu