Tomáš Jamník, Symfonický orchestr Českého rozhlasu, Tomáš Netopil
Dvořák: Kompletní dílo pro violoncello
Podobné tituly
-
Pavel Černoch, Czech Philharmonic, Tomáš Netopil
-
Simona Šaturová, Filharmonie Essen, Tomáš Netopil
-
Pražský filharmonický sbor, Symfonický orchestr Českého rozhlasu, Tomáš Netopil
-
Symfonický orchestr Českého rozhlasu, Tomáš Netopil
-
Symfonický orchestr Českého rozhlasu, Tomáš Netopil
-
Symfonický orchestr Čs. rozhlasu v Praze, Vladimír Válek
Speciální podstránky
Informace o albu
Dvořák a violoncello? Samozřejmě, koncert h moll, nejnahrávanější violoncellový koncert všech dob. Samotný Dvořák si jej nesmírně cenil: "...právě jsem dokončil nový koncert pro čelo, a pravím Vám zcela jistě, že tento koncert daleko předstihuje moje oba koncerty ... Samochvála nebývá spolehlivá - ale já Vám to musím říct, že mám z toho díla nehoráznou radost a myslím, že se nemýlím." Avšak i několik dalších Dvořákových opusů pro cello si pro svou krásu rozhodně zaslouží nemalou pozornost. Vedle dvou drobných náladových skladeb (Rondo, Klid) je zde téměř neznámý první violoncellový koncert; původní verzi s klavírem pro orchestr instrumentoval znalec skladatelova díla Jarmil Burghauser v intencích Dvořákovy instrumentace prvních symfonií ze stejné doby. Čtyřiadvacetiletý Dvořák v koncertu hýří nápady, jež by jinému skladateli vystačily na několik symfonií. Kompletního "violoncellového Dvořáka" se chopil Tomáš Jamník, laureát soutěže Pražského jara a jeden z nejtalentovanějších mladých violoncellistů současnosti. Tomáš Netopil, jehož dirigentská hvězda je na strmém vzestupu (šéfdirigent opery ND, hostování u Berlínských filharmoniků atd.) se SOČR mu je na nahrávce skvělým partnerem.
Mladá krev Tomáše Jamníka a Tomáše Netopila pulsuje v nové nahrávce obou Dvořákových violoncellových koncertů!
Diskuze k albu